close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לימודי עיצוב פנים - שאלות ותשובות

מערכת שורשיט טבת, תשפב23/12/2021

שוקלים להירשם ללימודי עיצוב פנים? לא יודעים איזה תכנים תלמדו? ובאיזה מוסדות ניתן ללמוד את התחום בארץ? אנחנו כאן בשבילכם עם מדריך מפורט. מוכנים? אנחנו מתחילים!

תגיות:
מה זה בכלל עיצוב פנים?
מדובר על אחד התחומים החמים ביותר בשנים האחרונות.
מדובר על תחום העוסק בתכנון ובשינוי חללים פנימיים שיש בכל מיני מבנים. אלו יכולים להיות בנייני מגורים, בתי קרקע, מוסדות ציבורים, בתי עסק ועוד. תפקידו של מעצב הפנים הוא לדאוג שהחלל שעובר עיצוב פנים, יהיה מעוצב מצד אחד ומצד שני יהיה גם נוח לשימושים שונים בו.

לימודי עיצוב פנים או לימודי הום סטיילינג?
תלוי למה אתם מתחברים. מומלץ לקרוא היטב את הסילבוס, בו מפורטים הנושאים השונים שתלמדו. קחו בחשבון שכאשר מדובר על לימודי עיצוב פנים, מדובר על תחום שנגזר מתחום גדול יותר והוא תחום האדריכלות ועל כן עיצוב פנים הוא למעשה המשך העבודה של האדריכל. כלומר, התחום מתמקד בארגון הפנים של חללי הבית, בעוד שהום סטיילינג הנקרא גם הלבשת הבית, מתמקד בכל הקשור לריהוט, לצבע, לטקסטיל, למרקים והתאורה.

איזה תכנים נלמדים בלימודי עיצוב פנים?
יש מגוון תכנים בהם, יסודות השרטוט, חישובים הנדסיים, סגנונות בעיצוב, אדריכלות, שימושים בצבעים ובטקסטורות, הנדסת אנוש, חלוקת חלל, תלת מימד, היסטוריה ותאוריה של העיצוב, תולדות האמנות, ציור ורישום ועוד. התכנים משתנים על פי משך הקורס ומוסד הלימוד.

באיזה מוסדות לימוד ניתן ללמוד את התחום?
בארץ יש מכללות ובתי ספר המלמדות את התחום. אחד מהם הוא מכון אבני, הנמצא ברחוב אילת 6 בעיר תל אביב. מדובר על בית ספר גדול, חשוב וותיק ללימודי אמנות ועיצוב. לפני שאתם מחליטים על מוסד לימודי, מומלץ לקרוא עליו חוות דעת, לבדוק את הדירוג, לבקש לדבר עם בוגרים וכמובן לשמוע מהם תנאי הקבלה והמחיר המבוקש.

מהם תנאי הקבלה ללימודי עיצוב פנים?
כמובן התנאים משתנים ממוסד לימודי אחד לאחר. יש מוסדות לימוד שדורשים תעודת בגרות מלאה ויש שדורשים מעבר של מבחן מיון. כמו כן, יכול להיות שתצטרכו גם לעבור ראיון אישי או להציג תיק עבודות.

כמה זמן אורכים לימודי עיצוב פנים?
הדבר תלוי בהיקף החומר. יש מסלולים קצרים הנמשכים שנה עד שנה וחצי ויש ארוכים יותר הנמשכים שלוש עד ארבע שנים. כאשר תסיימו את הלימודים, תקבלו תעודת גמר.

מהן אפשרויות התעסוקה?
האפשרויות הן רבות. ניתן לפתוח עסק בתחום ולהציע שירותי עיצוב ללקוחות פרטיים ועסקיים ואפשר גם להיות שכירים בתחום ולעבוד בתפקידים כמו, עיצוב רהיטים ומוצרים, בניית תפאורות ותצוגות, תפקידים בענף הבנייה והתכנון ועוד.

שורה תחתונה
אם נושא עיצוב הפנים מעניין אתכם, אנחנו ממליצים לכם ללמוד את התחום ולהעשיר את הידיעות שלכם. מדובר על תחום פופולארי שלא נראה שיאבד את הרלוונטיות שלו, שכן כולנו נצטרך מתישהו להיעזר בשירות עיצוב פנים. שיהיה בהצלחה!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה